Branding og distribution

 I PL & Partners slår vi på at være performance drevet og skabe målbare resultater. Dog anerkender vi også værdien af branding og en høj kendskabsgrad. Er jeres brand top-of-mind hos kunderne, er det i sig selv en stærk drivkraft for øget salg. Dog stiller vi os ikke tilfredse med bløde KPI’er såsom reach og engagement.

Vi gør det bløde målbart

Vi ser branding som den aktivitet, der skal bringe kunderne videre til jeres konverterende kanaler. Gennem de rette budskaber og den optimale distributionsstrategi, kan branding kampagner øge performance af de afsluttende touch points på jeres kunderejse.

Når branding er målet med annonceringen, er det gode content essentielt, men endnu vigtigere er sammenspillet med jeres resterende digitale kanaler. Vi tager kunderne i hånden og leder dem hele tiden videre mod en salgskonvertering.

Vi har stor erfaring med at optimerer kunderejsen, så i får det maksimale ud af jeres branding kampagner. Med Facebook og Instagram som branding touch points, er vi gode til at skabe synergier til:

  • Google AdWords
  • Social organisk indhold
  • Nyhedsbrev
  • TV
  • Print
  • Outdoor

Attribution
Hvis vi skal kunne måle effekten af vores brandingindsats, er det afgørende, at vi tilskriver den korrekte værdi til hver kanal og tilhørende aktivitet. Attribution handler i sin simpleste form om at gennemskue hvilke og hvordan kanaler bidrager til konverteringer og vækst.

Denne disciplin er en stigende udfordring for mange virksomheder, fordi forbrugeren i dag kan tilgå jeres virksomhed og jeres produkt fra et hav af forskellige kanaler.

Vi tager altid fat i attribution og tracking tidligt i vores samarbejde. Oftest vil det være nødvendigt at udvikle skræddersyet attributionsværktøjer der sikre, at vi kan effektmåle på vores branding indsats. Disse attributionsværktøjer tager bl.a. højde for:

  • Målgruppens digitale adfærd
  • Gennemsnitsstørrelse på køb
  • Den samlede kunderejse
  • Forskel på klik- og visningskonverteringer
  • Tidsinterval mellem touchpoints

Jeres digitale målgruppe

En anden udfordring ved at sikre værdiskabende branding på Facebook er at eksponere de rigtige mennesker for de rigtige budskaber. Med over 3 mio. aktive danskere på Facebook hver dag, er din potentielle målgruppe enorm.

Vores erfaring fortæller os dog, at den bredde eksponeringsstrategi sjældent er den, der skaber værdi på bundlinjen.

Når vi har fokus på branding og distribution, er en af de vigtigste opgaver at udvikle og forme en målgruppe, der skaber størst mulig værdi for dit brand på længere sigt.

Hver kampagne i jeres branding strategi på Facebook skal ses som en aktivitet der modner målgruppen og gør dem parat til at tage imod næste kampagne.

På den måde skaber vi en snowball effect, der sikrer at budskab hele tiden matcher, hvor på rejsen kunden befinder sig. Samtidig bliver målgruppen kontinuerligt eksponeret for værdifuldt indhold der baner vej for top-of-mind positionen som er med til at definere et stærkt brand.

Vi har løst relaterede opgaver for følgende kunder:

Er I top-of-mind hos jeres kunder?

Vi kan hjælpe med at skabe en stærk digital tilstedeværelse for jeres brand.

Kontakt os