E-commerce

Webshop. Online handel. E-handel. E-commerce. Kært barn og kær disciplin har mange navne. Vigtigheden i at sælge online har aldrig været større end nu.
Som e-commerce-virksomhed har du unikke udfordringer. Men som man siger: Udfordringer kommer til dem, der kan klare dem.
Og med os i ryggen – et team, der har genereret over 1.000.000.000 kroner i omsætning til e-commerces – står du overfor en verden af unikke muligheder.

Det kan og skal gå stærkt

E-commerce-virksomheder kan vokse og vækste hurtigt, men kun, hvis der er styr på lagerbeholdning og likviditet. Har du styr på begge dele, er der nærmest ingen begrænsninger for, hvor hurtigt tingene kan gå. Både i Danmark og i udlandet. Men hvad skal der til for, at din markedsføring følger med din vækst – og din bundlinje?

Sådan arbejder vi med markedsføring for e-handelsvirksomheder

Du skal have styr på, hvad din nulpunkts-ROAS er. Det er din smertegrænse for, hvornår dine aktiviteter og din annoncering går breakeven.
Er vi over, tjener vi penge. Er vi under, gør vi ikke. Nulpunkts-ROAS er vores styrepind og din indikation for, hvornår vi er gode, og hvornår vi skal være bedre.

Vi starter med at tage det, der allerede virker, og skalerer det, så meget vi kan – lige indtil vi rammer loftet, hvor det bliver for dyrt. Det kalder vi vertikal skalering. Når vi har ramt loftet, begynder vi på den horisontale skalering.
Her undersøger og tester vi nye vinkler på annoncer, sætter nye produkter i fokus og inddrager nye kanaler, som kan bidrage til dit samlede marketingmix.

Ved først at fokusere på vertikal skalering og senere på horisontal skalering, udfordrer vi det, der virker, og får nye idéer på vejen. Samtidig giver det mulighed for løbende at tage pulsen på dine resultater undervejs.

“Kigger vi over de sidste to til tre år, har vi næsten tidoblet vores omsætning online med bl.a. Facebook som en enormt vigtig driver.”

Michael Ewald Hansen

E-commerce Director, LAKRIDS BY BÜLOW

Se hele casen

Hvad koster en ny kunde?

Pris pr. ny kunde (CAC) og livstidsværdi. Du har sikkert hørt om begge dele. De er også vigtige for din e-commerce-forretning.
Lykkes du med at konvertere annoncevisninger til trafik til salg, har du alle forudsætninger for at skabe en god og succesfuld online forretning. Lykkes du samtidig med at konvertere førstegangskøbere til loyale kunder (og senere fans eller ambassadører), har du givetvis en verdensklasse forretning.

Sådan beregner vi prisen på en ny kunde

Vi arbejder målrettet med at hæve gennemsnitsordren for dine førstegangskøbere. Det gør vi blandt andet gennem nye vinkler på dine produkter i vores annoncer. Vi tester også på, hvilke landingssider vi linker til. Og så prøver vi forskellige tilbudskombinationer af, som kan hæve gennemsnitsordren.

Det er vigtigt at få førstegangskøberen til at komme igen.
Derfor arbejder vi også på at øge genkøbsraten hos dine kunder. Gennem paid social og email marketing kan vi få en krog i dine kunder og tilbyde relevante produkter, der passer til din kundes tidligere køb.

Det hele øger værdien af din kunde. Og når din kunde bliver mere værd, kan vi også betale en højere pris for en ny kunde – uden at komme under breakeven. Når vi kan tåle at betale mere pr. kunde, hæver vi glasloftet for, hvor meget vi kan skalere din e-commerce forretning.


“Den helt entydige opfattelse, jeg har af PL & Partners, er professionalisme, fordi jeg ikke har oplevet andet.”

Sofie Molls

Marketingchef, Illums Bolighus

Se hele casen

De rigtige kanaler kan give dig superkræfter

Men det kan være svært at vælge. Som e-commerce-virksomhed har du sikkert prøvet de fleste kanaler. Nogle med succes. Andre uden den store succes. I dag er det nemt at komme i gang. Du kan fx oprette en Facebook-side med tilhørende Meta Business-konto, og så er du faktisk klar til at vise dig og dit produkt frem til en bestemt målgruppe. Men bare fordi det er nemt at komme i gang, er det langt fra alle, som får succes. Tro os. Vi har set det.

Hvilke kanaler? Hvorfor? Og hvordan? Spørgsmålene er mange. For hvad sker der, hvis du vælger forkert? Eller hvad sker der, hvis du ikke har styr på budgetfordeling? Det bliver aldrig rigtig godt. De rigtige kanaler kan give dig superkræfter. Men det kræver også, at du har styr på, hvilke kanaler du skal vælge, og hvordan og hvorledes den enkelte kanal bidrager til din samlede marketingindsats.

Vores erfaring bliver dine superkræfter

Vi skal starte et sted. Ofte tager vi et dybt dyk ned i alle dine kanaler. Vi er nødt til at forstå, hvordan den enkelte kanal bidrager til det store hele. Det er vigtigt at vide, hvad der virker, og hvad der ikke virker.

Eller ring til os på +45 70 40 02 24

01

Samme person, samme vinkel

Din målgruppe er nok den samme, uanset om du kommunikerer til dem og med dem på Facebook, på Google eller på email. Hvis en vinkel fungerer godt på Facebook, virker den sikkert lige så godt på Google. Den indsigt skal vi drage nytte af og teste på.

02

En dråbe i havet

Men det hele handler ikke kun om kanalvalg. Vi kigger også på din målgruppe, dine produkter, dine ydelser og kunderejsen. Når vi har et samlet billede, er det nemmere for os at give dig et retvisende svar på, hvilke kanaler du bør koncentrere dig om.

03

Mange bække små gør en stor å

Det hører til sjældenhederne, at vi går uden om Facebook, Google og email-marketing. Når de store kanaler giver resultater, vil de mindre kanaler muligvis gøre det samme. I nogle tilfælde er det de mindre kanaler, som bliver de dominerende. Og det kan ende med at give dig en konkurrencemæssig fordel.

Den digitale købsrejse kan være svær at spore

Dine kunder er på eller har været på en rejse. Lige fra det øjeblik, de hørte om din forretning, til deres første ordre. Som e-commerce-virksomhed er du heldigvis i en god og gunstig situation, når det kommer til at spore dine kunders færden. For rejsen er alt andet end tilfældig.

Gang på gang ser vi, at kunder tager de samme skridt, gør de samme ting og agerer på samme måde. Der tegner sig altid et billede af, at nogen gør noget – og det er slet ikke tilfældigt. Men det kan være svært at spore deres nøjagtige færden. Med de seneste opdateringer til iOS har Apple gjort livet for online handel en smule mere besværligt. Det er nemlig ikke længere nemt at vide, hvilken kanal eller kampagne der gjorde udfaldet.

Bare fordi købsrejsen er brolagt med udfordringer for annoncørerne, skal det ikke afholde os fra at kigge på mønstre og sammenhænge. Udnyt det til at gøre din kundes rejse så friktionsfri som muligt. Og sig de rigtige ting på det rigtige tidspunkt til de rigtige mennesker. Så er du langt.

Fra data til drømmerejse

Data danner grundlaget for at kende til kundernes rejse. Vi kigger på touchpoints og interaktioner. Hvad overvejer kunderne, før de er klar til at købe? Det måler og vejer vi, og vi opsætter målepunkter på alle vigtige trin på vejen. Men målepunkter kan ikke stå alene. Vi tester derfor alt. Hvilke budskaber er de mest effektive? Og på hvilket tidspunkt på kundens rejse er budskabet mest effektivt?

Vi kigger også på din webshop og sammenligner det med nogle af vores e-commerce-kunder. Vi har givetvis arbejdet med andre virksomheder, som minder om din. Derfor benchmarker vi dine tal med andre kunder. Det giver os et unikt indblik i problemer og muligheder i din branche og på tværs af andre. Det hele er anonymt – og til alles fordel.

Hos os er en snak aldrig uforpligtende,
selvom den er gratis

PL & Partners er et digital marketing-bureau. Vi er en samling af rådgivere, der hver dag går på arbejde for at skabe synlige resultater i fællesskab med vores kunder. Vi er bygget på ambitioner og viden.
Vi er drevet af mennesker, drevet af rådgivere, drevet af data og drevet af et fælles ønske om synlige resultater.

Derfor skal du vælge PL & Partners

I den seneste kundeundersøgelse bedømte vores kunder os 9,3 ud af 10

I år håndterer vi over 250 millioner annoncekroner på sociale medier på vegne af vores kunder

I over 7 år har vi været fast oplægsholder til internationale events hos Facebook HQ i Dublin.

Bliv kontaktet af PL & Partners