Bliv kontaktet

Kundecase

Sådan skabte vi en online leadmaskine for Verisure

Kunne annoncering på Facebook og Instagram give bedre resultater end TV-kampagner? Ja, det kunne det.

Sektor

Sikkerhed

Hjemmeside

verisure.com

Om Verisure

Verisure A/S er en virksomhed i alarmbranchen, som leverer alarmløsninger på abonnement. Virksomheden tilbyder forskellige løsninger til lejligheder, rækkehuse, villaer, garager, skurer m.m. samt erhverv. Verisure opererer i dag i 15 lande: Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Belgien, Holland, Frankrig, Spanien, Portugal, Italien, Brasilien, Chile, Peru, og Storbritannien og har mere end 16.000 ansatte på verdensplan.

Historisk har Verisure fokuseret på TV-reklamer. TV var især måde og middel i kampen om at skabe opmærksomhed og tiltrække nye kunder. Men hvordan flytter du dine marketingaktiviteter (og budgetter) online, når du ønsker at erobre markedsandele og skabe vækst? Du ringer til PL & Partners.

Optimering af den nuværende opsætning


Det er vigtigt at have et stærkt fundament at arbejde ud fra. Vi startede med dybdegående analyse af det historiske data i annoncekontoen og tog et grundigt kig på det overordnede marketingmix. Det gav os et tilstrækkeligt datagrundlag til at begynde implementeringen af en ny strategi. En strategi, med målsætningen om at løfte antallet af leads og samtidig opretholde en lav CPL (Cost per Lead).

“Vi ledte efter en samarbejdspartner, der var de bedste i Danmark. Og i PL & Partners har vi fundet en partner, som passer rigtig godt til de krav og os som forretning.”

Rasmus Carlsen

Marketingdirektør, Verisure

Skalering med struktureret testforløb

“Vækst gennem en gennemprøvet struktur.” Det var en af overskrifterne. I PL & Partners er vi vant til at arbejde ud fra et fast framework. En fast struktur, hvor vi inddeler Facebook-annoncering i syv centrale søjler. Dette gennemtestede framework tillader os at blive dybdegående og have en nuanceret tilgang til annonceringen, hvor kundens kendskab til produkter, markeder og målgrupper spiller ind.

For Verisure betød det, at annonceringen bidrog positivt til deres call center. Og de leads, som kom igennem Facebook-annoncering, havde høj relevans. Frem for at fokusere på budgetforøgelse gennem nye budskaber og målgrupper, øges budgettet på tværs af en række forskellige tiltag i kontoen. Det indebærer at flytte fokus til opsætningen, såvel som hvordan Facebook spiller ind i kunderejsen.

Ja tak til videreudvikling

Manglende udvikling er starten på afvikling. Hver måned, i vores arbejde, afsætter vi ressourcer til at finde nye måder, der skaber bedre resultater for vores kunder. Det var også tilfældet her. Facebook og Instagram er kanaler, som kræver konstant udvikling, når du ønsker at skalere din indsats på platformen. Det er vigtigt, at man som annoncør løbende holder øje med og optimerer på annonceopsætningen.

Ad spend

+216%

Salgsmøder

+294%

Pris pr. salgsmøde

-27%

Teamet bag samarbejdet

employee

Nikolai Skouv Pedersen

CPO & Partner

F6BD2AE0-91C1-47A4-A99C-EF9D797029D7
Besøg LinkedIn
employee

Rasmus Thierry Mogenstrup

Senior Paid Social Specialist

employee

Kristoffer Skjærbæk

Paid Social Specialist

employee

Marcin Gasienica

Content Team Lead