Leadgenerering

Mange virksomheder har brug for leads for at kunne sælge sit produkt. Hos os hedder det leadgenerering. Leadgenerering handler om at skabe den rette mængde leads med den rette kvalitet. Kvalitet trumfer ofte kvantitet, men nogle gange er kvantiteten med til at løfte resultaterne til nye højder. Hvis du ikke ved, hvor du skal starte, kan du spørge os.

Er det svært at skabe (gode) leads?

Nogle gange bestiller en kunde en social media-strategi fra os. Andre gange breder vi paletten ud og kigger på arbejdsgange, interne digitale integrationer og tech-stack. Og så er der visse tilfælde, hvor vi hjælper med digital transformation på den helt store klinge. 

De fleste digitale strategier har dog ofte en ting til fælles: Som virksomhed forstår du din kundes rejse. Men formår du også at omsætte din forståelse til en god digital oplevelse for din kunde? Hvis ikke, kan du mærke det på dine resultater. 

“Proaktive, engagerede og generelt bare super gode samarbejdspartnere.”

Sigurd Holm Richter

Executive Project Manager, Velkommen

01

Sådan arbejder vi med leadgenerering

Vi kortlægger rejsen fra lead til kunde. For nogen hedder det fra lead til møde til salg. For andre hedder det lead til salg. Det er ikke så vigtigt. Det vigtigste er, at vi løbende altid forholder os til, hvordan vores leads konverterer.

02

Diversitet er godt

Vi kører altid forskellige typer budskaber og kampagner til forskellige målgrupper. Det giver os den bedste forudsætning for at måle på kvaliteten af vores leads. Vi er nemlig nødt til at forstå, hvordan specifikke budskaber og målgrupper påvirker både lead-prisen og kvaliteten.

03

Kvalitativ kvantitet

Lead-kvalitet er ikke kun en Excel-ark-øvelse i, hvordan vi får den bedste pris pr. salg. Det skal kontinuerligt være en naturlig øvelse for virksomheden at arbejde med at få flere eller andre kunder i butikken. Vi hjælper dig med at finde den rette balance mellem mængde og pris pr. lead, sådan du ikke spilder tiden på at snakke med nogen, som alligevel ikke bliver til en kunde i din virksomhed.

Marketing og salg skal spille på samme hold

Ingen marketing, ingen salg. De to discipliner hænger altid sammen i leadgenerering – og de kan ikke fungere uden hinanden. Det giver ofte store udfordringer, hvis der er gnidninger og lav gensidig forståelse mellem de to afdelinger. Samspillet mellem marketing og salg kan blive en uvurderlig konkurrencefordel.

“Samarbejdet med PL & Partners fungerer rigtig godt. Der er en ærlig feedback. PL reagerer hurtigt – og kan vi forbedre noget, får vi det hurtigt at vide. Hvis noget fungerer godt, får jeg det også at vide, sådan vi kan skrue op og få nogle flere leads ind.”

Trine Danvad

Senior Performance Manager, Falck

01

Spil bold på samme bane

Marketing er nødt til at forstå, hvad der sker i salg. Og salg er nødt til at forstå, hvad der sker i marketing. Hvis du vil lykkes med at skabe varme emner, skal du skabe de gode rammer for det gode samarbejde mellem de to afdelinger. I PL & Partners arbejder vi udelukkende med marketing, men vi har en dyb indsigt og forståelse for salg – og derfor ved vi, hvordan du sikrer det gode samarbejde på tværs.
Vidste du for eksempel, at du bør tilpasse dit salgsmanuskript alt efter typen af lead, som din marketing-afdeling har skabt?

02

Sådan arbejder vi

Du får fuld transparens på lead-priser og kvaliteten af leadsene. Vi giver dig indsigter på kampagneniveau, så du kan se, hvordan forskellige budskaber påvirker både lead-prisen og kvaliteten heraf.

03

God dialog skaber gode leads

Vi er i regelmæssig dialog med dig. Vi besøger dit callcenter, er på medlyt på telefonopkald og spørger ind til, hvad der kendetegner gode og mindre gode leads. Omvendt skal dit salgsteam vide, hvad din marketing-afdeling kommunikerer – og hvad marketing egentlig lærer af deres egne indsatser. Din salgsafdeling skal også være åbne for at eksperimentere med, hvordan de håndterer og bearbejder deres leads.

Eller ring til os +45 44 22 58 50

Spend

+84%

Leads

+90%

CPL

-13%

“Vi ledte efter en samarbejdspartner, der var de bedste i Danmark.
Og i PL & Partners har vi fundet en partner, som passer rigtig godt til de krav og os som forretning.”

Rasmus Carlsen

Marketingdirektør, Verisure

Hvad hvis telefonen stopper med at ringe?

Det kan være en dyr fornøjele at have et callcenter, hvis telefonen er gået i stå. Det samme gælder, hvis du har salg inhouse. Demotiverede og ‘dovne’ sælgere dræber performance. Modsat er det også dyrt at have for mange leads, så sælgerne ikke kan følge med. Det øger time-to-call, hvilket går ud over relevans og evnen til at konvertere leads til salg.
Vi har testet på time-to-call på en af vores største leadgen-cases. Her viste det sig, at 2 minutter var max time-to-call, før resultaterne dalede. 

Det handler altså om at have den rette mængde leads, så du kan optimere dine resultater og planlægge din kapacitet.

Eller ring til os på +45 70 40 02 24

01

Den rette mængde leads har betydning for dit salg

Vi arbejder med forskellige typer kampagner – og leadsene er af varierende kvalitet. Nogle leads er af lavere kvalitet, men de er til gengæld billigere. Andre leads er af højere kvalitet, men de er dyrere. Når du både får varme og kolde leads, har du langt bedre mulighed for at kontrollere mængden af dine leads. Og det er rigtig godt: For nu kan du lettere kontrollere kapacitet og volumen. Det skaber de bedste forudsætninger for, at dit callcenter eller din salgsafdeling kan gribe de leads, de er bedst til, og samtidig sikre fuld belægning.

02

Der er noget om snakken

Vi er i tæt dialog med dig omkring dine resultater. Så bruger vi budgettet, sådan du får mest muligt for pengene. Nogle gange giver specifikke kampagner eller højtider mulighed for, at vi kan købe leads billigere og mere effektivt end normalt. Det kommunikerer vi til dig, sådan du også har langt bedre forudsætninger for at sikre den rette kapacitet hos dig.

Kunder tager forskellige rejser

Driver du en webshop, får du kunder på samme måde hver gang: De besøger din shop, de tilføjer et eller flere produkter til kurven, og de betaler ved kassen. Din kundes rejse er markant anderledes, hvis du har en salgsdialog, inden din kunde kan købe din ydelse, din service eller dit produkt.

“Jeg synes, at vores generelle samarbejde kontinuerligt bliver bedre, og jeg synes, at vi virkelig er begyndt at finde vores dancing legs, hvor I udviser fleksibilitet og tilpasningsevne løbende”

Nikolaj Leonhard-Hjorth, Goodiebox

CMO og Co-founder


01

Vores tilgang til varierende kunderejser

Man har et lead, når man har et telefonnummer på en potentiel kunde (inklusiv et korrekt samtykke). Men måden, du får fat i et telefonnummer på, kan variere enormt. Og det bør det også. Nogle gange skal der en simpel lead-formular eller en landingsside til. Andre gange bruger vi gamification-indhold eller et større content-univers. Uanset hvordan du skaffer dit lead: Så længe vi målrettet vurderer på kvaliteten af leadsene og samarbejder med sælgerne om, hvordan de får mest ud af leadsene – så udvikler vi os.

02

Eksperimentér, konvertér.

Et lead er et lead. Men alle leads er ikke lige. Vi eksperimenterer med, hvor mange informationer, vi skal have på vores lead, før vi kan ringe dem op. Og vi eksperimenterer med, hvordan vi motiverer dem til at afgive sit telefonnummer. Du kan gøre det på mange måder. Men vi tester os frem til den metode, som er mest effektiv for din forretning, sammen med dig. Det er en løbende øvelse – for vi skal hele tiden forny os.

Hos os er en snak aldrig uforpligtende,
selvom den er gratis

PL & Partners er et digital marketing-bureau. Vi er en samling af rådgivere, der hver dag går på arbejde for at skabe synlige resultater i fællesskab med vores kunder. Vi er bygget på ambitioner og viden.
Vi er drevet af mennesker, drevet af rådgivere, drevet af data og drevet af et fælles ønske om synlige resultater.

Derfor skal du vælge PL & Partners

I den seneste kundeundersøgelse bedømte vores kunder os 9,3 ud af 10

I år håndterer vi over 250 millioner annoncekroner på sociale medier på vegne af vores kunder

I over 7 år har vi været fast oplægsholder til internationale events hos Facebook HQ i Dublin.

Bliv kontaktet af PL & Partners