Casestory

Valggaven.dk

Valggaven.dk er en del af Metz A/S, der er Danmarks største leverandør af firmagaver. Valggaven tilbyder en unik julegave-ordning til virksomheder i form af deres enestående produktsortiment, hvor hver medarbejder selv kan gå ind og vælge deres julegave. Vi havde altså at gøre med en B2B virksomhed, der både ønskede at ramme beslutningstageren men også medarbejderne, der kunne se fordelen i gavekort og gå videre med idéen.

4.585%

ROAS (Return On Ad Spend)

Målsætning

At sælge gavekort som firma-julegaver på Facebook til virksomheder med mellem 5-100 ansatte.

Periode

September 2016 – december 2016.

Det har været en absolut fornøjelse at arbejde sammen med PL & Partners om markedsføringen af Valggaven. PL&P har bidraget med værdifuld indsigt og analyse af data til løbende justering af annonceringen. Det er helt sikkert, at vi ikke havde opnået de resultater vi opnåede, hvis vi selv havde håndteret annonceringen.

— David E. Bastian-Møller, Marketingchef Metz A/S / Valggaven

icon_opgaven

Opgaven

Facebook er oplagt til B2C-salg, men kan man lave B2B-salg også? Et spørgsmål vi ofte støder på. Svaret er ja, og denne case fortæller netop hvorfor. Valggavens målgruppe er 
virksomheder med 5-100 ansatte, men hvor den umiddelbare kunde kun én person i virksomheden – nemlig beslutningstageren. Dog fortalte data og vores indsigt os, at der også lå en værdi i at eksponere den almene medarbejder. Så vi gik fra én til to kernemålgrupper, der skulle påvirkes, med to forskellige budskaber, og hvor målet for kampagnen ligeledes var forskelligt.    

icon_udfordringen

Udfordringen

Den ene målgruppe er utrolig snæver, den anden er bred. Beslutningstageren skulle gerne påvirkes til en salgskonvertering og hos den almene medarbejde, skulle vi plante tanken i hovedet, at idéen om et gavekort var super god. God nok til at de ville gå videre med den til deres chef, som så derefter kunne foretage konverteringen. En anden udfordring lå i, at vi ikke kunne tracke om de medarbejdere, vi eksponerede, gik videre til deres chef med budskabet. Dog oplevede vi en ROAS så høj, at vi er overbevidst om, at den awareness, vi skabte hos medarbejderene, havde stor effekt på beslutningstagerne.    

icon_resultatet

Resultatet

Ved hjælp af et unikt annonce set-up som blev designet  til at afkode folks adfærd ud fra to scenarier: 1) medarbejder kontra 2) beslutningstager, formåede vi både at segmentere os frem til den ene beslutningstager i virksomheden, som kan trykke på køb-knappen og finde frem til virksomheden medarbejdere. På den måde kunne vi opsætte to forskellige kampagnespor, der havde vidt forskellige brugerrejser men endte ud i den samme konvertering. 

Projektdetaljer

Kunde

Valggaven

Hvornår

September 2016 til December 2016

Kontakt

Nicklas Meyer
Head of Clients
Tlf. +45 70 400 221
Send en mail