Casestory

Højmark

Hvordan gør man Facebook og Instagram til en bærende del af et etableret e-commerce marketingmix, hvor annoncering på sociale medier ikke før har været i spil? Netop den udfordring har vi hjulpet Højmark Rejser, dets søsterbrands, Team Benns Ski og Lion Alpin (Sverige), med at besvare. Vi stod altså over for yderligere at løfte en forretning, der i forvejen havde massiv succes gennem deres eksisterende kanaler.  

7.400%

ROAS (Return On Ad Spend)

Målsætning

At skabe bookinger og leads via Facebook.

Periode

April 2016 til april 2017.

PL & Partners har til fulde levet op til vores forventninger for en samarbejdspartner, som kan løfte vores kommercielle kommunikation og drive relevant markedsføring, der konverterer salg gennem Facebook. De har en tilgang til denne platform, som er intelligent og tragtbaseret, på en måde, som vi aldrig selv ville kunne eksekvere vores markedsføring og synlighed her.

Jesper Merrild, Marketing, Højmark

icon_opgaven

Opgaven

En skirejse er ikke et impulskøb men derimod en beslutning, som kræver overvejelse, og som i høj grad præget af præferencer. Kan man sælge så ”store” produkter på Facebook? Måske på grund af denne antagelse har de tre brands, som er ejet af Ski Group A/S, i mange år haft massiv succes med markedsføring på stort set alle andre kanaler end Facebook og Instagram. Vi fik altså til opgave at løfte en succes, hvilket i langt de fleste tilfælde er sværere end at starte fra bunden, og samtidig skabe direkte salg med et produkt, som oftest involvere en længere købsproces og flere touch points.   

icon_udfordringen

Udfordringen

Udfordringen med en lang købsproces er, at det også betyder en mere kompleks kunderejse end ved simple produkter. Vi sad altså med store dataset, der involverede mange forskellige kanaler. Samtidig skulle vi analysere os frem til kundens overvejelser i beslutningsporcessen for at gennemskue, hvor på kunderejsen, det gav mest mening at ramme dem med annoncer på Facebook og Instagram og hvad budskaberne skulle være.

icon_resultatet

Resultatet

Det overordnede mål var, at Facebook og Instagram skulle levere bookings af skirejser i højere grad end traditionelle kanaler som print, outdoor og andre kanaler i det digitale mix. Det må vi sige, vi lykkedes med. Ud over en imponerende ROAS, genererede vi også utallige e-mails til deres nyhedsbrev, og leads fra folk, som ville have tilbud over telefon og derfor ikke fremgår af omsætning tilskrevet til Facebook ved første øjekast i Analytics. Dette er de reelle, målbare resultater, vi skabte for Højmark. Herudover opnåede vi selvfølgelig også en masse reach og engagement blandt kernemålgruppen, som har smittet positivt af på andre kanaler som direkte og organisk, og som har udbygget den høje brandopfattelse, som Højmark har brugt mange år på at opbygge. 

Projektdetaljer

Kunde

Højmark

Hvornår

April 2016 til april 2017

Kontakt

Nicklas Meyer
Head of Clients
Tlf. +45 70 400 221
Send en mail