Jobbeskrivelse
I jobbet som Client Manager kommer du til at være ansvarlig for at have dialog med både eksisterende og nye kunder. Din primære opgave bliver at rådgive og skabe værdiskabende salg af vores løsninger, som giver mening for såvel kunde som os. Giver det ikke mening for kunden, giver det heller ikke mening for os.
En god rådgivning fra vores Client Managers bygger på grundig analyse af det eksisterende datagrundlag i tæt samarbejde med vores Paid Social Specialister, et udførligt roadmap for kundens digitale setup og en realistisk vurdering af kundens potentiale. Dermed kræver stillingen altså god forretningsforståelse og digitalt indsigt.
Dine typiske arbejdsopgaver ser således ud:
- Udarbejdelse af strategier og roadmaps for både store og små kunder, der befinder sig i en bred vifte af industrier, brancher og lande. Du indgår som Client Manager i vores leverance-team, som består af dig, en strategisk projektleder, en lead specialist og en back-up specialist.
- Lave værdiskabende salg til nye kunder og kommunikere den værdi, de får ud af et samarbejde med PL & Partners
- Skabe indsigt i- og analysere kundeadfærd ud fra data i Facebook Business Manager, Google Analytics og andre tredjepartsprogrammer og tools for derved at forstå, hvordan denne data kan danne grobund for optimering af kundens strategi samt deres overordnede digitale forretning.
- Udvide dit B2B netværk med henblik på værdiskabende salg
- Vækste og pleje din kundeportefølje
- Sammensætte og projektlede teams af specialister fra Google Adwords og Email Marketing bureauer