Mobile apps

 Vi konsumerer online indhold og produkter som aldrig før, og forbrugerne har i de seneste år lavet et markant skifte fra de traditionelle mediekanaler til digitale og sociale platforme, hvor indhold er skræddersyet og let tilgængeligt. Et stigende antal virksomheder prøver kræfter med apps, og her er Facebook og Instagram annoncering stærke kanaler til at generere downloads og brugeraktivitet.

Kunde i eget bureau

For at kunne vejlede vores kunder i markedsføring af apps og andre digitale produkter valgte vi i primo 2017 at prøve kræfter med selv at skabe og skalere vores egen app i samarbejde med en række kompetente partnere. PL & Partners stod for markedsføring i forbindelse med både lancering og skalering.

Læs mere her om appen SimplyJob og hvordan vi skaffede 100.000 brugere på blot 6 måneder.

Markedsføring af din app gennem social annoncering kan deles op i fire komponenter:

  • Acquisition
    Installering af app direkte via annoncen.
  • Registrering
    Minde brugere om udfyldning af information efter download.
  • Køb
    Skabe konverteringer gennem appen.
  • Retention
    Sikre tilbagevende brugeraktivitet.

Når vi skal udvikle en optimal annoncestrategi for jeres app, tager vi stilling til en række faktorer:

  • Målgruppen
  • Appens funktion
  • Niveau af brugerinteraktion
  • Sammenhæng med andre digitale platforme

Disse faktorer er, hvad der styrer balancen mellem de fire komponenter, der skal skabe den optimale strategi for netop jeres app løsning.

Ud fra vores erfaringer og kompetencer kan vi både rådgive om, hvordan I målretter jeres annoncering mod den type bruger, I tjener flest penge på via app’en, og samtidig kan vi eksekvere på strategien og skabe målbare resultater for platformen.

Casestory

100.000 brugere på 6 måneder

Læs casen

Vi har løst relaterede opgaver for følgende kunder:

Får I det optimale ud af jeres app?

Vi kan hjælpe med at skaffe nye brugere og øge aktiviteten på appen.

Kontakt os