E-commerce

 PL & Partners blev skabt med afsæt i de muligheder, som Facebook skaber for webshops. Med en startkapital på kun 8.000 kr. lykkedes det vores to stiftere at skabe succes udelukkende via Facebook annoncering. Vores historie har givet os en forståelse for vigtigheden af målbarhed fra day one, der sikrer, at vi ikke spilder budgetter på kampagner, der ikke virker.

Vi skaber en sund og profitabel e-commerce

Facebook er en stærk salgskanal for e-commerce, fordi du har mulighed for både at fastholde eksisterende og tiltrække nye kunder effektivt.

Uanset produktet skal en sund e-commerce mestre to hoveddiscipliner:

  • Tiltrækning af nye leads og kunder
    Her måler vi performance på Customer Acquisition Cost (CAC). Altså hvor mange annoncekroner bruger vi per nye kunder, vi tiltrækker – enten ved at skabe et kvalificeret lead, vi sender videre i tragten, eller opnå en salgskonvertering på jeres webshop.
  • Fastholdelse af eksisterende leads og kunder
    Succesparametrene her er Customer Lifetime Value (CLV) og performance på re-marketing kampagner. Vi har stort fokus på at holde leads ‘varme’ – både hvis de ikke er købsparate men også mellem konverteringer.

Selv den bedste strategi og det højeste budget kan ikke skabe den ønskede værdi, hvis kvaliteten af produktet ikke er optimal. Vi laver derfor en samlet vurdering af produkt, e-platform, leverandører og distributionskanaler, så vi sikrer, at vi kan skabe de ønskede resultater.

Vores formål er at optimere den samlede kunderejse. Vi bruger eksisterende kundedata til at vurdere, hvor social annoncering kan skabe størst værdi, og hvordan kanalen spiller sammen med jeres resterende marketingmix.

  • Nyhedsbrev med et automatiseret flow baseret på brugeraktivitet på jeres webshop er effektiv til eksisterende kundepleje.
  • Push-marketing via både Facebook og Instagram til at konvertere nye kunder.
  • Branding og awareness, der drives af kundeambassadører via deres engagement med produktet.

Den nye, den vækstende og den etablerede

Afvejningen af tiltrækning kontra fastholdelse afhænger af, hvor moden jeres webshop er. Ligeledes er formålet med annonceringen afgørende. Skal I etablere, optimere eller skalere?

  • Vækst
    Når formålet er at vækste eller profitoptimere, tager vi udgangspunkt i eksisterende data fra jeres CRM system, analyseværktøjer og andre kanaler i jeres marketingmix. Jo mere kundedata, jo mere målrettet annoncering.
    Dataen viser os forskelle i kundernes købsadfærd, og hvor på kunderejsen vi kan optimere oplevelsen.
  • Optimering
    Vi kan ligeledes bruge data til at vurdere hvilke produkter, der konverterer bedst, og udforme en annoncestrategi, der understøtter eksisterende købsadfærd eller påvirker i retningen af nye.

Casestory

330% vækst 2 år i træk.

Læs casen

Vi har løst lignende opgaver for følgende kunder:

Bruger I Facebook som salgskanal?

Hvad end I skal etablere, vækste eller optimere jeres webshop, kan målrettet Facebook annoncering skabe de ønskede resultater.

Kontakt os