Sådan arbejder vi med markedsføring for e-handelsvirksomheder
Du skal have styr på, hvad din nulpunkts-ROAS er. Det er din smertegrænse for, hvornår dine aktiviteter og din annoncering går breakeven.
Er vi over, tjener vi penge. Er vi under, gør vi ikke. Nulpunkts-ROAS er vores styrepind og din indikation for, hvornår vi er gode, og hvornår vi skal være bedre.
Vi starter med at tage det, der allerede virker, og skalerer det, så meget vi kan – lige indtil vi rammer loftet, hvor det bliver for dyrt. Det kalder vi vertikal skalering. Når vi har ramt loftet, begynder vi på den horisontale skalering.
Her undersøger og tester vi nye vinkler på annoncer, sætter nye produkter i fokus og inddrager nye kanaler, som kan bidrage til dit samlede marketingmix.
Ved først at fokusere på vertikal skalering og senere på horisontal skalering, udfordrer vi det, der virker, og får nye idéer på vejen. Samtidig giver det mulighed for løbende at tage pulsen på dine resultater undervejs.