E-commerce Cross Channel

Vækst dit salg og øger dine kunders livstidsværdi på tværs af din e-commerce’ 3 vigtigste kanaler. PL & Partners er indgået i en strategisk alliance med de to specialist bureauer Savvy Revenue og Ackermann Kommunikation med henblik på opnå optimal performance på paid social, paid search og e-mail marketing. Denne alliance kalder vi E-commerce Cross Channel (ECC).

I PL & Partners er vi, som du måske allerede ved, et specialiseret bureau med fokus på paid social (Facebook og Instagram). Siden bureauets fødsel har vi haft 100 % fokus på at optimere performance og få det maksimale ud af vores kunders annoncering på Facebook og Instagram. Vi har aldrig håndteret vores kunders AdWords annoncering, SEO, E-mail marketing automation eller lignende.

Dette er et bevidst valg, da vi ikke ønsker at være et middelmådigt bureau, som råder over mange områder, men ikke er specialister i nogle af dem (”Jack of all trades, king of none”, er således ikke noget vi kan identificere os med).

Vi bestræber os på at være de absolutte dygtigste specialister indenfor vores kerneområde – og så lader vi hellere andre bureauer være specialister inden for det, vi ikke er.

Nedenstående spørgsmål er relevante, da der sommetider er udfordringer forbundet med at arbejde sammen med flere specialistbureauer fremfor et full-service bureau. Man har altså førhen skulle vælge mellem at have ét ”jack of all trades, king of none-bureau” som til gengæld var nemme at arbejde sammen med, eller at have tre forskellige ”king of one trade-bureauer”, hvilket til gengæld til tider kræver mere involvering fra kundens egen side.

PPC

Paid Social

E-mail

Kompetencerne er samlet ét sted

Alle vi 3 bureauer har i dag succes med at være specialiseret indenfor hver vores kanal. Vores founders er specialiserede, og på den måde har vi alle opnået international specialist status indenfor vores områder.

Vi har faktisk arbejdet sammen på tværs lang tid, men i april 2018 gjorde vi det officielt ved at flytte under samme tag i 8-tallet (Ørestad, København).

Her danner vi rammerne for en ny bureau konstellation, hvor du som E-commerce-kunde vil få eksekvering på specialist niveau, men rådgivning og synergi mellem kanalerne som et full-service bureau.

Paid social, paid search og e-mail marketing er de tre primære kanaler for langt størstedelen af alle webshops. Vi har derfor udviklet et framework som vi kalder “E-commerce Cross Channel”, som er vores validerede måde at opnå optimal performance på hver kanal, ved at skabe synergi på tværs.

E-Commerce Cross Channel er relevant for dig, der:

  • Oplever at dine search, social og e-mail kampagner performer isoleret set fint nok, men du har en idé om, at mulighederne for at skabe synergi på tværs ikke udnyttes til fulde
  • Ikke maksimerer livstidsværdien for dine kunder godt nok på tværs af kanaler og skalerer dit salg for langsomt
  • Har oplevet at dit full-service digitale bureau er for generelle, og ikke føler, at kompetencen går 100 % i dybden
  • Ikke har mulighed for at projektlede flere specialistbureauer på egen hånd

Skal vi tage en snak?

Hvis du sidder med en følelse af, at dine 3 vigtigste kanaler, godt kunne trænge til et audit, og vil sikre dig, at du ikke bare får nok ud af hver kanal, men at du også har optimalt samspil mellem kanalerne, så inviterer vi hellere end gerne på en kop kaffe, og fortæller om, hvordan vi løser ovenstående udfordringer for vores fælles kunder som bl.a. Illums Bolighus, Bedre Nætter (DK, NO, SE), Goodiebox (DK, NL), Lakrids By Johan Bülow (9 markeder).