Bliv kontaktet

Kundecase

Danmarks største biografkæde: Sådan fyldte de sæderne gennem Facebook- og Instagram annoncering

Kan du sælge billetter med annoncering på Facebook og Instagram? Ja, det kan du i den grad.

Sektor

Oplevelsesindustrien

Om Nordisk Film Biografer

Nordisk Film Biografer er Danmarks største biografkæde med 22 biografer fordelt rundt omkring i hele landet. Biografkæden tilbyder filmoplevelser med brug af den nyeste teknologi og er investeret i at skabe ekstraordinære filmoplevelser for kunder..

Hvordan indfrier Danmarks største biografkæde sit digitale potentiale og sælger flere biografbilletter gennem Facebook og Instagram? De indgår et samarbejde med PL & Partners.

Tilbage i 2018 indledte vi et samarbejde med Nordisk Film Biografer. Og vi havde en klar målsætning: Vi skulle hjælpe virksomheden med at udnytte deres digitale potentiale gennem betalt annoncering på Facebook og Instagram. Samtidigt skulle vi erobre markedsandele.

“Der er en frihed i det for mig, at jeg kan lægge arbejdet over til PL & Partners og så vide, at det bliver udført professionelt.”

Cecilie Hornung Jensen

Social Media & Content Manager, Nordisk Film Biografer

Fokus på kampagner

En film, en kampagne. For hver film definerede vi målgrupper, vi lavede splittests, og alle film fik sit eget remarketing-flow. Det gav flere fordele. Vi kunne fx gå mere i dybden med den enkelte film og på samme tid målrette annonceringen. Det gav øget relevans, gennemslagskraft og solgte flere billetter.

Ad spend

+178%

Omsætning

+352%

Billetsalg

+322%

Sporing og remarketing

Det er vigtigt at samle op på dem, som ikke havde købt billet. Med den rette sporing havde vi mulighed for løbende at lave justeringer til annonceopsætningen og få flere delkonverteringer inden slutkonverteringen. Det gav indsigt i den samlede kunderejse. Og det kunne vi bruge til at skabe en bedre oplevelse. Bedre oplevelse, flere solgte billetter.

Gensalg og mersalg

Kunne du tænke dig at se en god film mere? Det var der faktisk ret mange, som kunne. Ved at benytte remarketinglister på personer, der tidligere havde set en given film eller deltaget i et event, kunne vi sælge flere billetter. Og ved at bruge kopi-målgrupper øgede vi Nordisk Film Biografers mulige kundebase.

Teamet bag samarbejdet

employee

Nikolai Skouv Pedersen

CPO & Partner

F6BD2AE0-91C1-47A4-A99C-EF9D797029D7
Besøg LinkedIn