“Samarbejdet med PL & Partners fungerer rigtig godt. Der er en ærlig feedback. PL reagerer hurtigt – og kan vi forbedre noget, får vi det hurtigt at vide. Hvis noget fungerer godt, får jeg det også at vide, sådan vi kan skrue op og få nogle flere leads ind. Jeg kan gode lide, at vi har en teamfølelse – vi arbejder mod et fælles mål.”
Trine Danvad
Sales and Marketing Manager, Falck
Fra outdoor til online
Tidligere var Falck primært repræsenteret på gader og stræder gennem store og forkromede outdoorkampagner. Det var noget af et maskineri, som skulle startes op og gøres klar hver eneste gang.
Store maskiner koster ofte mange penge. Det gjorde det også for Falck. Men det var ikke kun omkostningstungt. Det var også svært – og nogle gange umuligt – at måle på indsatserne.
- Hvem ser vores reklamer?
- Hvor mange leads kan vi forvente at skabe?
- Rammer vi overhovedet de rigtige mennesker på det rigtige tidspunkt?
Det var bare nogle af de spørgsmål, marketingteamet hos Falck stillede sig selv. Det var derfor nærmest naturligt at kigge i retningen af digitale kanaler. Og her kom Meta-annoncering i spil.
I samarbejde med det interne marketingteam udarbejdede vi en plan for udrulning, tests og løbende evaluering af Falcks digitale indsats. Og det gav hurtigere pote, end vi havde forventet.
Sådan gjorde vi
Vi startede med at tage et par skridt tilbage og analyserede Falcks Meta-opsætning. Vi indså hurtigt, at der manglede struktur, kontrol over egen data, og at sporbarheden på det enkelte lead ikke var tilstrækkelig. Derfor lagde vi en plan for det overordnede setup og udrullede – stille og roligt – de første kampagner. Vi blev klogere på, hvad der virkede godt, og hvad der virkede knap så godt.
Vi overtog hele deres contentproduktion. Alt fra kreativer til copy. Det gjorde det nemmere for os at teste forskellige budskaber og visuelle idéer op mod hinanden – og løbende lære af de resultater, som annoncerne skabte.
Når vi laver content-produktioner, arbejder vi datadrevet med indholdet.
Det betyder, at vi kigger på de resultater, som indholdet har skabt på de enkelte kanaler.
Skaber indholdet gode resultater på Metas platforme?
Lav mere af den type indhold (og tilføj samtidig nye idéer til vores idé-bank).
Skaber indholdet knap så gode resultater?
Tilbage til tegnebrættet og finde på nye, gode idéer.
Det gav os mulighed for hele tiden at fintune og smøre Falcks tunge content-maskine.
Efter de første kampagner havde kørt, introducerede vi gamification til setuppet. Og nu tog tingene fart. Det var blandt andet på grund af tests og skrabelodder, at der for alvor kom gang i leadmaskinen. For er du god til at underholde dem, som bør interagere med dit indhold? Så får dine potentielle kunder mere lyst til at bruge tid sammen med dit brand.
Salg og marketing skal spille bold – det gør de nu
Summen af samarbejdet har indtil dags dato skabt gode resultater.
Prisen for et lead er steget med 68%. Til gengæld genererer Falck nu over 6 gange så mange leads som tidligere – og til den pris er det stadig en rigtig sund forretning for Falck.
Men i virkeligheden er leadprisen heller ikke det afgørende. Det absolut vigtigste er, hvad Falck i sidste ende betaler for et salg. Og det finder vi sammen ud af.
Hver uge leverer vi skabelonen og indsigterne i, hvordan Falcks kampagner skaber resultater end-to-end; med særligt fokus på leadpriser, konverteringsrater og antal salg. Vi ser på, hvad det koster for Falck at købe en ny kunde: Fra den første impression i Facebook og Instagram til det lukkede salg hos Falcks callcenter.
Falck leverer så selv deres reelle salgstal og salgspriser for de enkelte kampagner.
Og ved at holde vores og Falcks tal op mod hinanden, har Falck fuldstændig gennemsigtighed i, hvad vi skal skrue op og ned på hver evig eneste uge.
Meta-annoncering er gået fra en lille – og ubetydelig kanal – til at være en af de vigtigste dele af Falcks marketingmix. Målet var flere leads og flere salg. Og det er der i den grad kommet. Vi kan dog ikke tilskrive hele årsagen til et enkelt tiltag. Synergien mellem content og gamification satte skub i samarbejdet og i et enormt antal leads til callcenteret.
Med os som ekstern partner skabte vi et bindeled mellem salg og marketing.
Og nu, cirka tre år efter vi gav hånd på samarbejdet, er Meta-annoncering blevet til Falcks største og vigtigste leadmotor.
Undrer du dig over, hvordan du kan få bedre resultater gennem din Meta-annoncering?
Så ring til vores CCO & Partner, Nicklas Meyer, på tlf. 51 89 59 99 eller skriv til Nicklas på nm@pl-partners.dk, og få en snak om din egen Meta-annoncering.