Hvad gjorde vi for at opnå målsætningen?
I starten var det vigtigt at få defineret og prioriteret de faser, der dannede udgangspunkt for det videre arbejde med betalt annoncering på Facebook og Instagram.
Optimering af den nuværende opsætning
I første fase var vores fokus at optimere Verisures daværende annonceopsætning. Det startede med en dybdegående analyse af den historiske data af annoncekontoen samt kanalernes sammenspil.
De ting som vi så i analysen kombinerede vi med vores brede erfaring med andre performancebaserede samarbejder. Dette gav os et tilstrækkeligt datagrundlag, for at kunne eksekvere på en ny strategi med målsætningen om at løfte antallet af leads og samtidig opretholde en lav Cost per Lead.
Skalering med struktureret testforløb
I anden fase handlede det om vækst gennem et struktureret testforløb. Hos PL & Partners arbejder vi ud fra et fast framework, hvor vi inddeler Facebook-annoncering i 7 centrale søjler. Dette gennemtestede framework tillader os at blive dybdegående og have en nuanceret tilgang til annonceringen, hvor kundens kendskab til produkter, markeder og målgrupper spiller ind.
Ved at bruge vores framework, kan vi teste, hvilke tiltag som skalerer kundens annoncekonto. I et performancebaseret samarbejde som dette, er det helt essentielt, at der arbejdes med alle aspekter af annonceringen.
Det er meget sjældent tilstrækkeligt blot at øge budgettet. Det kræver en udbyggelse af opsætningen og at bruge Facebook og Instagram i samspil med andre kanaler – dette tilføjer dybde til annonceringen.
For Verisure betød det, at annonceringen bidrog positivt til deres call center, og at de leads som kom igennem Facebook-annoncering havde høj relevans. Frem for at fokusere på budgetforøgelse gennem nye budskaber og målgrupper, øges budgettet på tværs af en række forskellige tiltag i kontoen, hvilket indebærer at flytte fokus til opsætning, såvel som hvordan Facebook spiller ind i kunderejsen.
Videreudvikling
I den tredje og sidste fase var der fokus på tiltag, der kan skabe videreudvikling i opsætningen. I vores arbejde afsætter vi ressourcer hver måned til at finde nye måder, der skaber endnu bedre resultater for vores kunder.
Facebook og Instagram er kanaler som kræver konstant udvikling, når man ønsker at skalere sin indsats på platformen, hvorfor det er vigtigt at løbende optimere på annonceopsætningen.