Casestory

Trendday

Hvordan bygger man en webshop op fra bunden med kun 20.000 kr. på lommen?
Det spørgsmål blev vi stillet i starten af 2015 af Kasper og Camilla, som er stiftere af den meget omtalte, succesrige startup, Trendday.dk. Kasper og Camilla havde en vision om at skabe et univers for modeelskende unge kvinder, og den vision har vi hjulpet med at føre ud i livet fra dag ét. Nu nærmer vi os slutningen af tredje regnskabsår, og vi har gennem alle tre år oplevet en enorm vækst.

Omsætning

Omsætning

Indeks for ROAS

ROAS

Følgere

Følgere

Målsætning

At opbygge webshoppens salg helt fra bunden med Facebook annoncering.

Periode

April 2015 til nu.

Vi var ikke i tvivl om, at de sociale medier skulle være fundamentet til skabe succes i vores forretning. For vores vedkommende har Kristian og Mads været det helt rigtige valg, når der skulle tages hånd om vigtig data og tjene penge igennem facebook. Vi har formået et opnå en ROAS (Return On Ad Spend), som har givet bundlinje og dermed plads til skalering. Dette opnåede vi allerede i år 1, og at PL & Partners har været i stand til at holde en stigende udvikling samtidig med vores kraftige vækst på toplinjen er mildest talt imponerende. Du finder ikke et andet bureau, som har den samme positive, ambitiøse og energiske tilgang til tingene. Og når du lægger disse ting sammen, så får du altså en forretning, der går op i en højere enhed.

Kasper Bondegaard, CEO, Trendday.dk

icon_opgaven

Opgaven

Kasper og Camilla tog kontakt til os forud for lanceringen af Trendday.dk, og sammen lagde vi en strategi for, hvordan vi skulle opbygge denne webshop fra ingenting til millionomsætning.

De havde brug for en tæt strategisk partner, der kunne udvikle og administrere alt annoncering på Facebook og Instagram fra starten. Vi har opbygget Facebook og Instagram som de bærende salgskanaler og har løbende brugt disse kanaler til ikke blot at levere salg men også til at opbygge andre kanaler som eksempelvis e-mail. Ydermere har vi haft fokus på at opbygge brandet, samtidig med vi fokuserede benhårdt på performance. 

icon_udfordringen

Udfordringen

Vi startede fra ingenting og skulle skabe forretning omgående. Det var dog ikke nok bare at få så mange kunder som muligt, da det var afgørende for brandet og fremgangen, at vi kunne skabe loyale kunder frem for engangskunder. Vi skulle kontinuerligt videreudvikle Trenddays egen platform og univers, på baggrund af  den performance og de data, annonceringen løbende gav os. For at bygge en solid digital position har det samtidig været afgørende at bruge Facebook og Instagram til at opbygge andre kanaler i marketingmixet såsom e-mail marketing, AdWords mfl.

icon_resultatet

Resultatet

Når man starter en ny forretning er en af de vigtigste men også sværeste discipliner at sætte de rette mål og være tro mod dem. Vi kunne altså ikke have skabt resultater uden den rette strategi og kontinuerligt eksekvere herefter. Vi har anvendt vores gennemtestede e-commerce framework og ligeledes sikret at følge vores gennemtestede, strukturerede fremgangsmåde i arbejdet med at indsamle og tolke på data – samtidig med, at setuppet leverer resultater. Nørdet databehandling, kreativt taktisk medieindkøb og strategisk perspektiv har været nøgleordene bag den succes, Trendday er i dag.

Projektdetaljer

Kunde

Trendday.dk

Hvornår

April 2015 til nu

Kontakt

Nicklas Meyer
Head of Clients
Tlf. +45 70 400 221
Send en mail