Casestory

Designers & Friends

Designers & Friends er Danmarks største online flash sale platform og har mere end 300.000 medlemmer, der hver dag præsenteres for eksklusive tilbud på populære, danske og internationale designer brands. Designers & Friends har specialiseret sig i at tilbyde de helt rette varer til de helt rette priser og oplever en enorm vækst. Vi startede vores samarbejde i september 2016 og har siden da gjort Facebook til en af forretningens stærkeste salgskanaler.

1.117%

ROAS (Return on Ad Spend)

41%

vækst i omsætning fra Facebook

Målsætning

At gøre Facebook til en seriøs salgskanal og en bærende platform for awareness.

Opstart

September 2016.

Vi har igennem en periode arbejdet med PL & Partners, der har håndteret vores facebook annoncering. De har gået professionelt til opgaven og allerede på kort tid skabt gode resulter via indsigt i vores forretning og stort kendskab til mulighederne i Facebook

— Frederik Kolenda, CEO, Designers & Friends

icon_opgaven

Opgaven

Designers & Friends kom til os med ønsket om at transformere deres tilstedeværelse på Facebook fra passiv og tilfældig til en aktiv og bærende salgskanal i deres marketingmix. Det betød altså både at tiltrække en masse nye kunder men også fastholde tidligere kunder og få dem til at konvertere igen og igen, da det var den hurtigste måde at skalere omsætningen.

icon_udfordringen

Udfordringen

Udfordringen for en shop som Designers & Friends er, at produktsortimentet er utrolig bredt og mange af deres tilbudskampagner er tidsbegrænset. Læg dertil at den generelle loyalitet over for online fashion shops som Designers & Friends ikke er særlig høj. For at annoncerne skal nå at performe på den korte tid, skal der derfor lynhurtigt findes frem til den ideelle målgruppe, ideelle placering og ideelle udformning. Samtidig skal Facebook annonceringen spille sammen med et komplekst marketingmix, der er nødvendigt for at holde på kunderne.

icon_resultatet

Resultatet

Vi har siden september 2016 skaffet flere tusinde nye medlemmer til platformen og omsat for millioner. Vi har med Facebook formået at levere direkte værdi i form af salg men også i høj grad leveret værdi til de andre kanaler i form af medlemmer, som e-mail automation flowet har konverteret igen og igen, samt brand awareness, som reflekteres i organisk og direkte trafik. Vi har med vores tragtbaseret annonce set-up ramt en bred del af Danmarks befolkning uden nogensinde at miste fokus for kernemålgruppen, og hvor de befinder sig.

Projektdetaljer

Kunde

Designers & Friends

Hvornår

September 2016

Kontakt

Nicklas Meyer
Head of Clients
Tlf. +45 70 400 221
Send en mail