Blog

6 min læsning

28. november 2023

Den oversete funktion som giver dig langt bedre leads på Meta

Den oversete funktion som giver dig langt bedre leads på Meta

Det er de færreste, der bruger den…
Men Meta har en super værdifuld funktion, som du kan bruge i dine Meta Lead Ads.

Resultatet er, at du kan få langt bedre og mere kvalificerede leads.
Og det kan bruges uanset, om du arbejder med B2B, B2C eller noget tredje.
I dette blogindlæg får du en gennemgang af denne oversete funktion.

Den oversete funktion som giver dig langt bedre leads på Meta

Skrevet af Rasmus Thierry Mogenstrup

Head of Product

Den oversete funktion som giver dig langt bedre leads på Meta

En kraftfuld cocktail: Leads Ads + Conditional Logic

Med Conditional Logic-funktionen kan du have et eller flere “proxy spørgsmål” i din leadformular, som skiller de dårlige leads fra de gode.

Bruger du det rigtigt, kan potentielle leads “filtrere sig selv” til eller fra, og du kan lettere lære algoritmen, hvilken type leads du helst vil have.

Det kan hæve din leadkvalitet på Meta markant.

Eksempel til dig, der arbejder med B2C

Lad os antage, at du er en webshop, der sælger kosttilskud og fitnessudstyr.

Du kører Lead Ads for at få emaildresser til din emailliste. 

Måske kører du dine Leads Ads med en konkurrence-vinkel. Du får masser af leads, men dine leads konverterer rigtig skidt. Ergo er det ikke leads af særlig høj kvalitet, du får ind.

Ved at slå Conditional Logic til, kan du tilføje et eller flere spørgsmål til din leadformular, som kan fortælle Meta, hvilke leads der er gode, og hvilke der ikke er.

Et spørgsmål her kunne eksempelvis være: Hvor mange gange om ugen træner du?

Svarmuligheder: 0-1 gang om ugen, 2-4 gange om ugen, mere end 4 gange om ugen

Den oversete funktion som giver dig langt bedre leads på Meta

Med Conditional Logic slået til kan du sørge for, at det kun er de personer, der svarer, at de træner mere end 4 gange om ugen (som vi her antager vil være de bedste potentielle kunder for virksomheden), der bliver talt med som leads. 

Det er helt genialt, når du implementerer dette. For Meta-algoritmen vil så fremadrettet optimere din kampagne mod at ramme leads, der vil være mest tilbøjelige til at svare, at de træner meget.

Eksempel til dig, der arbejder med B2B

Her er et eksempel fra PL & Partners’ egen Lead Gen på Meta:

• Du møder en Lead Ad, hvor du kan udfylde en formular og få tilsendt et whitepaper

• I leadformularen spørger vi, hvilken rolle du har i din virksomhed

• Conditional Logic:

A. Hvis du svarer “studerende” eller “konsulent” —> bliver sorteret fra og 𝘪𝘬𝘬𝘦 til et lead (modtager dog stadig whitepaperet).

B. Hvis du svarer “direktør”, “marketingansvarlig” el. “marketingmedarbejder” —> bliver et lead (𝗼𝗴 𝘃𝗶𝗴𝘁𝗶𝗴𝘀𝘁 af alt : algoritmen optimerer mod at finde andre, der svarer dette.)

Nedenfor ser du, hvordan det helt lavpraktisk er sat op:

Den oversete funktion som giver dig langt bedre leads på Meta