Kundecase

Sådan satte vi skub i Illums Bolighus’ digitale transformation

Sådan satte vi skub i Illums Bolighus’ digitale transformation

Kunne annoncering på Facebook og Instagram gøre en forskel?
Ja, det kunne det.

Sådan satte vi skub i Illums Bolighus’ digitale transformation

Sektor

Interiør, bolig og møbler

Hjemmeside

Illumsbolighus.dk

Om Illums Bolighus

Siden 1925 har brandet Illums Bolighus været et ikon inden for dansk design, og bolighuset er et univers af inspiration og væld af oplevelser. Med butikker i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland har det danske bolighus skabt et helt unikt brand, der er repræsentativ for nordisk design med kundebase i hele Norden..

Hvordan tager du et af Danmarks mest ikoniske designhuse, som rummer en masse historie og følelser, og igangsætter en digital transformation på Facebook og Instagram? Du sætter ambitiøse mål, hyrer de rigtige folk og går i gang..

Sådan satte vi skub i Illums Bolighus’ digitale transformation

“Den helt entydige opfattelse jeg har af PL & Partners er professionalisme, fordi jeg har ikke oplevet andet..”

Sådan satte vi skub i Illums Bolighus’ digitale transformation

Sofie Molls

Marketingchef, Illums Bolighus

Èn kampagne ad gangen

Hver kampagne fik sin egen funnel-opsætning og blev en del af de resterende marketingaktiviteter; herunder e-mail marketing, Google Ads, organiske opslag på Facebook og Instagram samt promovering på hjemmesiden.

Ved at fokusere på én kampagne, frem for 150 ad gangen, var det nemmere løbende at blive klogere på kunderne. På samme tid kunne vi indsamle den nødvendige data til at skabe et bulletproof remarketing-flow.

Opfølgning er aldrig overvurderet

Det er ingen hemmelighed: Nogle kunder drager ud på en længere rejse end andre, før de vælger at købe ét eller flere produkter. Opfølgning skal aldrig undervurderes, og det blev det skam heller ikke i denne case. Det var et vigtigt element for at kunne (gen)aktivere kunderne og få dem til at købe igen. Igen. Og igen.

Trafik til webshop øget med

+22%

Transaktioner på webshop øget med

+40%

Samlede ordre, der har haft touchpoint med betalt annoncering

37%

Teamet bag samarbejdet

employee

Nikolai Skouv Pedersen

CEO & Partner

F6BD2AE0-91C1-47A4-A99C-EF9D797029D7
Besøg LinkedIn
employee

Mads Paaskesen

Chairman of the Board & Partner

F6BD2AE0-91C1-47A4-A99C-EF9D797029D7
Besøg LinkedIn