Blog

6 min læsning

7. september 2022

Digitale nyheder #1:
6 håndplukkede marketing-nyheder til dig

I dette blogindlæg har jeg samlet 6 nyheder fra august 2022 til dig, som er interesseret i digital marketing. Nyhederne er taget direkte fra vores vidensnyhedsbrev, som vi udsender næsten hver uge.
God fornøjelse.

Skrevet af Lars Krarup Olesen

Marketing Manager

1. Apple udvider annonceringen på iPhone og iPad

Apple satte en kæp i hjulet for tredjepartsapp-tracking med iOS 14 og App Tracking Transparency. Men noget tyder på, at Apple ikke kun gjorde det for dit og mit privatliv.

Apple har reklameplaner. Store reklameplaner. Og de starter i App Store.

Nu viser Apple nemlig også Display Ads i App Store, når du søger på apps. Og de viser også annoncer for apps under Anbefalede-kategorien.

Har du en app?
Så kan det muligvis godt betale sig at få vist din app under Anbefalede.

Apple Search Ads udvikler sig for tiden.
Og det kunne sagtens være, at Apple lader annoncørerne annoncere i andre apps som fx Books og Maps. Det skriver Mark Gurman, en af de helt store tech- og Apple-nørder, i et nyhedsbrev i Bloomberg.

Apple-annoncering har potentiale til at blive rigtig stort. Vi holder skarpt øje. Men Apple er ikke de eneste, der udvider mulighederne …

2. YouTube udvider mulighederne for målretning i CTV-kampagner

Annoncerer du på YouTube? Så kan du nu lave TV-lignende reklamer billigere og langt nemmere, når din målgruppe ser YouTube på deres Smart-TV. 

For YouTube udvider nemlig mulighederne for målretning på dine CTV-kampagner. Connected TV-kampagner – en kampagnetype, hvor du rammer dem, der ser YouTube på deres Smart-TV.

Nu kan du opsætte annonceringen, sådan du kun betaler, når du bliver set af din specifikke målgruppe.

Du kan læse mere om nyheden her.

Tik. Tok. Tiden går. Lad os hoppe til nogle spændende e-commerce nyheder.

3. TikTok lancerer nye Shopping Ads

Nogle kender hashtagget #TikTokMadeMeBuyIt. Og nu kan du bogstavelig talt tage hashtagget til helt nye højder.

TikTok har nemlig præsenteret 3 nye formater af Shopping Ads i deres store præsentation af fremtidens e-commerce på TikTok.

De tre Shopping Ads-typer er:

1) Video Shopping Ads

2) Catalog Listing Ads

3) Live Shopping Ads

Med denne lancering sætter TikTok to streger under et benhårdt sats på, at TikTok skal kunne konvertere endnu bedre og lettere.

Det er altså nu, du skal forstå formater, målgrupper og jargon, hvis du vil høste de store frugter på TikTok.

TikTok er langsomt ved at udrulle de nye Shopping Ads-formater.

Er du klar til at teste formaterne allerede nu?

Så brug din kontaktperson hos TikTok eller et bureau med adgang til én (for eksempel PL & Partners 😉) for at komme endnu hurtigere i gang med Shopping Ads.

Apropos TikTok, så er der nyheder i Instagram Reels.

4. Instagram gør det sværere at dele videoer lavet i Reels

Mange brugere på TikTok laver deres videoer i Instagram Reels og deler derefter videoerne på TikTok. Flere brugere mener nemlig, at redigeringsfunktionerne i Reels virker bedre end på TikTok.

Men nu besværliggør Meta processen: For downloader du dine videoer i Reels? Så vil videoerne fremadrettet være helt uden lyd.

Der er dog stadig en måde, du kan downloade dine videoer fra Instagram med lyd på: Opslå videoerne som Reels først.

Du kan læse mere om nyheden her.

Men begrænsninger føder heldigvis nogle gange nye muligheder …

5. Nyt i Instagram Reels: Crossposting, Insights og klistermærker

Tre hurtige Instagram Reels-nyheder.

  • Crossposting: Nu kan du opslå dine Reels direkte til din Facebook-side fra Instagram. Så sparer du tid.

  • Få et mere detaljeret indblik i, hvordan dine Reels klarer sig på Facebook: Nu kan du blandt andet dykke ned i data som reach, average watch time og total view time.

  • Nu kan du indsætte “Add Yours”-stickers i dine Reels: “Add Yours”-stickers har været en god måde at starte trends igennem stories. Men nu kan du også bruge de famøse Stickers i dine Reels.

Fra Instagram til den store e-commerce platform, Shopify …

6. Shopify introducerer Shopify Collabs

Shopify gør det nemmere for virksomheder at opdage og etablere nye samarbejder med content creators og influencere direkte i Shopify.
Det sker gennem Shopifys nye tiltag, Shopify Collabs.

Bliver Shopify Collabs en spøgelsesby eller en erstatning for et influencer-bureau på sigt? Det må tiden vise.

Jeg håber, at dette blogindlæg gav dig ny viden, som du kan bruge.

Vil du gerne modtage denne slags nyhedsbrev i din indbakke?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyhederne før alle andre.
Næsten hver uge sender jeg dig et nyhedsoverblik med det nyeste nye indenfor digital marketing.

Få vores marketing-tips direkte i din indboks.

Næsten hver uge deler jeg nyhedsbreve – præcis som ovenstående.

Få et af branchens bedste digitale nyhedsbreve direkte i din indboks ved at udfylde formularen. Så modtager du også nyhederne før alle andre.

Lars Krarup Olesen

Marketing Manager

Hos os er en snak aldrig uforpligtende,
selvom den er gratis

PL & Partners er et performance marketing-bureau. Vi er en samling af rådgivere, der hver dag går på arbejde for at skabe synlige resultater i fællesskab med vores kunder. Vi er bygget på ambitioner og viden.
Vi er drevet af mennesker, drevet af rådgivere, drevet af data og drevet af et fælles ønske om synlige resultater.

Derfor skal du vælge PL & Partners

I den seneste kundeundersøgelse bedømte vores kunder os 9,3 ud af 10

I over 7 år har vi haft en tæt relation til Facebook og er blandt de eneste Meta Badged Partners i Norden

I 2022 håndterer vi over 250 millioner annoncekroner på sociale medier på vegne af vores kunder

Bliv kontaktet af PL