2018: Året der gik i PL & Partners

Kære alle, som følger vores bureau.

Vi er allerede i fuld gang med 2019, og inden vi for alvor spæner videre fra 2018, har jeg sat mig og set tilbage på året som gik og alle dets begivenheder.

Først og fremmest vil jeg sige tak til alle kunder, kollegaer, samarbejdspartnere mv. for det arbejde og den hverdag, som vi deler sammen. I er alle en stor fornøjelse at arbejde sammen med. Tusind tak for et fantastisk spændende, lærerigt, givende, og ikke mindst sjovt år 2018.

Vi har i løbet af 2018 fordoblet vores omsætning og medarbejderstab og været en masse spændende begivenheder og milepæle igennem, som jeg vil forsøge at komme omkring herunder, så hold fast.

Vores suveræne medarbejdere

Jeg vil starte med at berette om det allervigtigste i vores forretning; nemlig alle vores dygtige kollegaer i bureauet. Det er alle jer, som udgør det, PL & Partners er den dag i dag. Tak til jer alle for at give den gas sammen med os og være med til at forme vores og vores kunders forretning.

Vi har fordoblet vores forretning i 2018, hvilket også betyder en fordobling af vores medarbejderstab: I januar 2018 talte vores medarbejderstab 10 personer, og d. 31. december 2018 talte vi 20 medarbejdere.

Kristian har brugt det meste af 2018 på at vælge mellem mange kompetente kandidater, for at finde præcis de profiler der besidder det personlige drive og de menneskelige egenskaber, der skal til for at indgå i et tæt knyttet team af kollegaer.

Det er vigtigere for os, at vi deler samme værdigrundlag, end at nye medarbejdere formår at mestre alle arbejdsopgaver fra start.

Vi værdsætter egenskaber som ambition, passion, videbegærlighed, ydmyghed, og lyst til at indgå i et team. For os, er lysten til at lære langt vigtigere, end at man på forhånd er specialist inden for vores felt.

Så længe vores kollegaer har de førnævnte værdier, så er de klædt på til, at vi kan lære dem alt, hvad de har brug for at vide. Og hold da op, hvor har vi ramt plet med de 10 nye kollegaer, som vi har fået ombord i 2018.

Tusind tak til alle jer for jeres sublime indsats.

Næsten hele holdet 2018

Vores fantastiske kunder

Vi har i løbet af 2018 fortsat rejsen med mange af vores kunder. Vi er stolte af, at vi i dag stadig arbejder sammen med mange af de kunder, som vi indledte rejsen sammen med i de første måneder af bureauets levetid. Det er helt fantastisk at kunne vokse i takt med vores kunder og vi elsker det.

Udover at fortsætte rejsen med mange af vores tidligere kunder, har 2018 også været et år, hvor mange nye kunder er kommet til, og vi tæller nu helt konkret 84 nye kunder i 2018. Tak for tilliden og det gode samarbejde til alle jer. Vi glæder os til at skabe målbare resultater og vokse sammen med jer i fremtiden.

Jeg er stolt af, at vi er et bureau som udvikler os, som vi gør, og at vi rummer både store og små kunder.

Vi er stolte af at være dét bureau som store virksomheder, som Novo Nordisk, Verisure, Lakrids By Johan Bülow, Illums Bolighus, Fullrate mfl. vælger at samarbejde med. Men samtidig er vi også stolte af, at vi fortsat, siden vores spæde start, kan hjælpe og være med til at gøre en forskel for mindre virksomheder og startups.

Selvom vi har 4 år på bagen nu, er vi stadig iværksættere inderst inde, og derfor sætter vi en ligeså stor ære i at arbejde sammen med virksomheder som Teeshoppen.dk, Trendday.dk, Vinterly, Ugleunger.dk og startups/scaleups som Goodiebox, SimpleFeast mfl.

Diversiteten af vores kunder er med til at holde os skarpe og give os kant. Tak for tilliden til alle vores kunder.

Samarbejdet med kunder indebærer for os, at vi forstår forretningen til fulde, og her er vi eksempelvis ude hos Lakrids by Johan Bülow i produktionen og få et indblik i, hvordan de på daglig basis producerer og distribuerer lakrids til deres 9 markeder.

Vores nye kontorlokaler i 8-tallet

Denne overskrift har I måske set før. Vi flyttede nemlig kontor til 8-tallet (Ørestad) i sommeren 2017. Dog flyttede vi ud af de oprindelige lokaler efter 9 måneder her i april 2018, da vi løb tør for plads og i stedet ind i stueetagen, der rummer 500 lækre kvadratmeter og har udsigt over Kalvebod Fælled.

8-tallet er et skønt sted at arbejde, da vi er tæt på byen (med metro, 10 min), tæt på motorvejen, og samtidig har fælleden som baghave. Vores nye, moderne lokaler på 500 m2 danner derfor skønne rammer for vores bureau.

E-commerce Cross Channel – vores strategiske samarbejde

En af de største oplevelser i 2018 er, at vi er kommet langt tættere på vores samarbejdspartnere.

Onlinehandlen og forbrugernes adfærd generelt ændrer sig konstant. Vi er som nichebureau specialisterne inden for vores ene kanal, nemlig social, men forbrugerne er over det hele – som I allerede ved.

Derfor har det længe været en prioritet for os at have de absolut dygtigste samarbejdspartnere på de andre kanaler, da kanalmixet er helt essentielt for vores kunders forretninger og for vores social-strategi.

Derfor har vi i 2018 brugt enormt meget tid med vores samarbejdspartnere Ackermann Kommunikation (E-mail-marketing automation), SavvyRevenue (Google Ads) og I Am Agency (Influencer-marketing).

Vi har lykkedes med at skabe utroligt tætte samarbejde omkring vores kunder, så vi kan rådgive og eksekvere som eksperter på alle vores kunders kanaler. Tak for samarbejdet i 2018.

Fra venstre ses: Kristian Larsen (PL & Partners), Mads Paaskesen (PL & Partners), Casper Ackermann (Ackermann Kommunikation) og Andrew Lolk (SavvyRevenue).

Facebook Agency Day i Dublin – igen i 2018

Vi er også stolte af, at vi i igen i 2018 var inviteret, som et af de få bureauer herhjemme, til at deltage i Facebooks internationale bureau-dag i Dublin. Det er 4. år i træk, at vi i PL & Partners er med på denne dag, og det var vores 7. besøg hos Facebook Dublin i alt siden vi startede primo 2015.

Vi arbejder meget tæt sammen med Facebook på vores kunder, når det kommer til at bruge alle nye funktioner optimalt med den enkelte kundes målsætning for øje. Vi sætter stor pris på det tætte samarbejde, vi har med Facebook. Tak til Louise og teamet!

Mads og Kristian på besøg hos Facebook i Dublin.

Få adgang til vores notater fra dagen.

Større end Mads og Kristian – ny organisation

De, som følger os ved, at det er Kristian og jeg selv som er P og L i PL & Partners. I starten af 2015 stiftede vi sammen bureauet i mine forældres garage og tog de første kunder ind.

I udgangen af 2018 står vi med en organisation, der rummer 20 mænd og kvinder, og allerede fra d. 1. februar 2019 tæller vi 24 medarbejdere. Det er derfor selvsagt, at der på rejsen fra to stiftere til 24 medarbejdere sker ændringer i vores organisation og måden vi arbejder på.

En af de absolut største milepæle i vores historie og i 2018 er derfor, at vi lykkedes med at opbygge en stærk organisation med stærke teams og ledere, der alle har kapaciteten til, at vi kan vokse os endnu større.

I september skrev jeg på LinkedIn en artikel om, at vi forfremmede Nicklas og Nikolai som hhv. COO og CPO i bureauet.

Tidligere har jeg været ansvarlig for al daglig drift og ledelse, og Kristian har været ansvarlig for udviklingen af vores produkt og ledelse/oplæring/udvikling af specialister samt kvalitetssikring af alle løsninger. Dette udover, at vi begge har udviklet bureauet.

Nicklas har i 2018 overtaget al daglig ledelses- og driftsansvar fra mig, mens Nikolai har overtaget alt ansvar for produktet og kvalitet af samme samt ansvaret for specialisterne, som Kristian tidligere varetog. Disse rokeringer har vi bestemt ikke fortrudt, da der siden da kun er kommet endnu mere styr og fart på alle områder af forretningen.

Fra venstre ses: Nicklas Meyer, COO, og Nikolai Skouv Pedersen, CPO.

De kolde facts om 2018 – nøgletal

Vi har fortsat opbygget forretningen i 2018, men det er rart at se, at vores hårde arbejde og investeringer i de 3 forgangne år giver afkast. Det er vigtigt for os, at vi selv driver en sund forretning, således vi kan forblive en stabil og langsigtet partner for vores kunder samt arbejdsplads for vores medarbejdere. Vi er meget stolte af årets resultat som er en fremgang på omkring 545 % fra resultatet i 2017.

I 2018 er vi glade for at kunne konstatere en 100 % vækst i omsætning fra 5,5 mio kr. i 2017 til 11 mio kr. i 2018. Antallet af medarbejdere er fordoblet fra 10 til 20, som beskrevet tidligere, og vi er super stolte af at kunne komme ud med en bundlinje på 1,8 mio kr. før skat i 2018. Det er første år, at vi laver et væsentligt resultat, da vi i de 3 forgangne år har investeret massivt i at opbygge vores forretning.

Hvad byder 2019 på?

Nå – der bliver selvfølgelig også lejlighed til at løfte sløret for, hvad vi har fokus på i det nye år. 2019 bliver endnu et vækstår for PL & Partners, da vi er kommet på plads i en organisation, der er klar til at vokse yderligere.

Vi har det helt rette team, produkt og de rette processer til at byde nye kunder velkommen, men også til at vokse yderligere med nuværende kunder.

Vi arbejder efter en vækst i 2019 som minder om den i 2018, og vi ser derfor frem til at byde 10-15 nye kollegaer velkommen i det nye år. 2 af dem har vi allerede budt velkommen, da de startede allerede d. 2. januar, og i februar byder vi yderligere 2 nye medarbejdere velkommen.

Sparring og vidensdeling er en stor prioritet hos os, hvorfor vi på jævnlig basis også afholder Sharing Is Caring – et koncept, hvor vi skiftes til at dele viden om et specifikt emne til resten af holdet.

Vi har fortsat planer om at arbejde tæt sammen med vores samarbejdspartnere om e-commerce cross channel, og derudover skal vi også fortsat have fingeren på pulsen i hht. hvilke nye muligheder, der åbner sig i social media-marketinglandskabet.

En hemmelighed som vi snart kan løfte sløret for

Afslutningsvis får I en cliffhanger med på vejen. Vi har nemlig en meget spændende nyhed, som vi glæder os til at dele med jer, og som vi har arbejdet på i hele 2018, dog lidt under radaren.

Den nyhed løfter vi sløret for meget snart, og det er noget som kommer til at påvirke vores produkt og kunders cases væsentligt. Det glæder vi os helt vildt til at indvie jer i, så mere om dette snart.

Godt nytår!

Venlig hilsen Mads Paaskesen, direktør og partner.

Spørgsmål/henvendelser rettes til mp@pl-partners.dk.

Savner I et frisk pust?

Flere virksomheder sidder fast med deres annoncering og forløser aldrig deres fulde potentiale. Kontakt os for en uforpligtende snak – og se hvad I har til gode.