Kundecase

Sådan øgede LAKRIDS BY BÜLOW salget uden for højsæson

Sådan øgede LAKRIDS BY BÜLOW salget uden for højsæson

Kunne Facebook- og Instagram-annoncering gøre lakrids til helårsspise? Ja, det kunne det.

Sådan øgede LAKRIDS BY BÜLOW salget uden for højsæson

Sektor

Fødevarer

Hjemmeside

lakridsbybulow.dk

Om LAKRIDS BY BÜLOW

I 2007 startede Johan Bülow en virksomhed med en drøm om at få hele verden til at elske lakrids. Oprindeligt lavede Johan lakridsen i sin mors køkken på Bornholm. Han knoklede med at finde den perfekte opskrift. For Johan kommer produktet altid først. I dag laver og sælger LAKRIDS BY BÜLOW et hav af forskellige lakridsprodukter, som kan købes i fysiske- og online butikker verden over.

Sådan øgede LAKRIDS BY BÜLOW salget uden for højsæson

Hvordan gør du off-season til in-season? LAKRIDS BY BÜLOW havde et ønske om at skabe mere stabilitet på tværs af sæsoner ved at sælge deres produkter via egen webshop. Sagt med andre ord: Lakrids skal gøres til en helårsspise. Det virkede som en svær opgave. Men ikke desto mindre lykkedes det for os, i samarbejde med LAKRIDS BY BÜLOW, at skabe flotte resultater med betalt annoncering.

”Kigger vi over de sidste to til tre år, har vi næsten tidoblet vores omsætning online med bl.a. Facebook som en enormt vigtig driver.”

Sådan øgede LAKRIDS BY BÜLOW salget uden for højsæson

Michael Ewald Hansen

E-commerce Director, LAKRIDS BY BÜLOW

Make the world love liquorice

LAKRIDS BY BÜLOW er på en vigtig mission; at få verden til at elske lakrids. Det betyder lavpraktisk, at lakrids skal gøres til helårsspise. Gennem forskellige kampagner og formater har vi skabt det vigtige og nødvendige fundament for at gøre drømmen til virkelighed på sigt.

Flere markeder, mere at være opmærksom på

LAKRIDS BY BÜLOW var allerede på vej ud over landets grænser. Men hvordan kunne de gøre det hurtigere og mere effektivt? Baseret på virksomhedens ønsker og målsætninger testede vi flere markeder af på samme tid. Vi fik hurtigt et indtryk af, hvad der virkede, og hvad der ikke virkede. Virkede det? Så fortsatte vi i det pågældende marked. Alle kampagner og budskaber blev udarbejdet til lokalsprog.

Ad spend

+461%

ROAS

+253%

Omsætning

+1,166%

Test, test, test, forfin, test, test, test

Den bedste måde at blive klogere på er nogle gange at prøve sig frem med forskellige formater, budskaber og kampagner. Facebook var omdrejningspunktet for vores tests. Herefter udvidede vi til henholdsvis Instagram og Pinterest. Jo flere tests, jo klogere blev vi på, hvad der virkede i de forskellige lande.

Teamet bag samarbejdet

employee

Kari Brodthagen

Client Director

employee

Mads Paaskesen

Chairman of the Board & Partner

F6BD2AE0-91C1-47A4-A99C-EF9D797029D7
Besøg LinkedIn
employee

Annica Bruun

Paid Social Specialist